Cílem je plná třída. Dělnická třída.

Nejnovější vize ministra Chládka potvrzují, že ve školství realizuje program, který má ČSSD společný s KSČ(M). Navazuje tak na praktiky většiny krajů vedených komunistickými školskými radními, které už v letošním roce realizovaly jednotné přijímačky na gymnázia lycea. Dnes se ukazuje, že to byly průzkumné balónky a protože nebyly veřejností sestřeleny, jde pan ministr do odvážnější operace. I tady postrádáme jasný cíl, proč to chce ministerstvo dělat.
Negativních aspektů je pak hned několik. Ministerstvo bere školám kompetenci organizovat si přijímací řízení sami. Tím také škola ztratí část své autonomie a jedinečnosti. Dalším mínusem je samotný faktor testování, kdy má jeden test patnáctiletému člověku navždy určit celý život. Ne každý i třeba vysoce inteligentní člověk zvládá testování, nebo prostě jen v danou chvíli nebude mít svůj den. Největším problémem pak bude nastavení kritéria, které děti do maturitního studia pustíme a které už ne. Kdo a jak bude určovat tuto hranici?
Nejspíše celá tato koncepce zapadá do současného pojetí optimalizace sítě škol, při které jsou ve většině krajů protežovány učňovské obory, jejichž třídy jsou jinak obtížně naplňovány. Cílem tedy bude naplnit učiliště a vymést děti z gymnázií. Jinak řečeno, vyrobit si dělnickou třídu, spolehlivé levicové voliče.
Pan ministr překypuje nápady a nejrůznějšími inspiracemi, většinu z nich by však bylo lépe ponechat v chládku.

 »Aktuálně starší novinky


08.08.2014 09:30 / Cílem je plná třída. Dělnická třída.

Cílem je plná třída. Dělnická třída.

Co je cílem chystané unifikace přijímacích zkoušek na maturitní obory?